Toetame aktiivsete, iseseisvate, eraannetustel ja -initsiatiivil toimivate kodanikuühenduste arengut, pöörates erilist tähelepanu eestluse elujõulisust, lasterikkust, kaitsetahet, tervislikke eluviise, majanduslikku, hariduslikku ja kultuurilist arengut, loodushoidu ja kristlikku kultuuripärandit toetavatele kodanikualgatustele.
Kaasame kolmanda sektori organisatsioone poliitika kujundamisse, otsuste väljatöötamisse ja elluviimisesse.
Tagame poliitikas osalevate huvirühmi esindavate organisatsioonide rahastamise läbipaistvuse (suuremate annetajate ja rahastajate avalikustamise).
Reformime kohalike omavalitsuste finantsvabaduse ja -võimekuse suurendamiseks omavalitsuste tulubaasi moodustamise põhimõtteid, otsides võimalusi sihtotstarbeliste eraldiste üleandmiseks tulubaasi ja võtta tulubaasi kujunemisel aluseks ka pensionitulu ning töökohtade ja elukohtade paiknemine.
Tagame omavalitsustele keskkonnakaitseliste piirangute korral maamaksu vabastuse hüvitamise.
Toetame kohalikke omavalitsusi nende funktsioonide paremaks täitmiseks vajalike standardsete tarkvaralahenduste ja platvormide väljatöötamisega.
Suurendame kohalike omavalitsuste rolli ja vastutust ettevõtluskeskkonna arendamisel, tagades selleks asjakohased instrumendid ja finantseerimise.
Toetame omavalitsuste innovatsiooni, omavalitsusmudeli uuendamist ja regionaalseid arenguleppeid omavalitsuskorralduse ja pakutavate teenuste parandamiseks.
Toetame regionaalse arengu aluse ja maaelu jätkusuutlikkuse tagatisena tugevaid, asulatega hästi ühendatud maakonnakeskuseid, mis suudavad pakkuda kvaliteetseid avalikke teenuseid.
Suurendame maakondliku tasandi arenduskeskuste osalust maakonna arengut toetavate Euroopa Liidu ja riigieelarveliste toetusmehhanismide disainimisel ja kasutamisel.
Toetame kõigi regioonide tasakaalustatud arengut ja kohalike huvidega arvestamist.
Jätkame riigiasutuste väljaviimist Tallinnast ja Harjumaalt, pidades silmas regioonide tasakaalustatud arengut ning Loome ja laiendab riigisektoris kaugtöövõimalusi üle Eesti.
Kujundame Tartust Eesti haridus-, innovatsiooni- ja teaduspealinna.
Peame oluliseks erisuste tasandamist erineva arengukiirusega piirkondade vahel ning kohalike eripärade arvestamist arengu toetamisel.
Peame oluliseks investeeringuid infrastruktuuri, väikeettevõtete ja alustavate ettevõtete toetamist ning algatusi uute ettevõtete, töökohtade ja elanike ligimeelitamiseks maapiirkondadesse ja äärealadele.
Parandame kultuuri kogemise võimalusi üle Eesti (loe lähemalt valdkonnast „EESTLUS“).
Peame oluliseks valglinnastumise mõjudega kaasnevatele probleemidele lahenduse leidmist omavalitsuste rahastamisel ning piiride ülesel teenuste pakkumisel.
Toetame omavalitsuste koostööd avalike teenuste pakkumisel.
Kasvatame inimeste liikumisvabadust ning Seisame selle eest, et kodud ja ettevõtted üle Eesti oleksid heade transpordiühenduste ja kiire internetiga ühendatud iga ilmaga.
Loome ja viime ellu taristuehituse pikaajalise kava (loe lähemalt valdkonnast „MAJANDUS“).
Näeme riigireformi pideva protsessina demokraatlike institutsioonide tugevdamisel ning riigihalduse kaasajastamisel ja optimeerimisel.
Piirame bürokraatiat, ülereguleerimist ja ametnike arvu kasvu, Toetame kokkuhoidu ning aitab kaasa inimeste vabale eneseteostusele, turumajandusele, omandivabadusele ja ausale konkurentsile.
Suurendame läbipaistvust ning Vähendame teabe asutusesiseseks kasutamiseks määramise praktikat, juurutame mõõdikud ja kontrolli.
Hindame suurprojektide avalikele huvidele vastavust, kaasates sõltumatuid asjatundjaid, väliseksperte ja kodanikuühiskonna esindajaid.
Vähendame dubleeritavaid tegevusi, jätkates sarnaste funktsioonide ja asutuste konsolideerimist ning kujundades riigipoolse klienditeeninduse põhimõttel “kõik ühest kohast”.
Kasvatame Riigikogu ja kodanike rolli poliitika kujundamisel ja valitsuse tegevuse kontrollimisel.
Toetame suurandmetel põhinevate lahenduste testimist ja kasutuselevõttu avalikus sektoris ning teeme võimalikult palju suurandmeid avalikkusele masinloetavalt kättesaadavaks.
Vaatame lähtudes Riigikontrolli soovitustest üle kehtiva riigieelarve seaduse, Vähendame eelarveprotsessis mittevajalike andmete kogumist ja aruandlust ning keskendume Riigikogule ja avalikkusele otsustamiseks tegelikult vajaliku informatsiooni esitamisele ja monitoorimisele.
Seisame vastu avaliku teenistuse politiseerimisele ning Peame ametnike valikul esmatähtsaks nende erialast kompetentsust.
Seame e-riigi fookuse kasutajasõbralike teenuste arendamisele.
Tagame digiriigi toimimiseks, arendamiseks ja turvariskide ennetamiseks iga-aastase baasrahastuse olemasolu, et digiriik oleks lihtsasti kohandatav, efektiivne, paindlikult arendatav ja erinevates olukordades toimepide.
Toetame riigile loodud IT-lahenduste eksporti, viies riigi IT-lahenduste tellimise ühe mõõdikuna sisse ekspordipotentsiaali hindamise.
Vähendame riigile andmete esitamisel koormust, juurutades andmetöötluses andmete ühekordse sisestamise põhimõtet.
Tõstame elanike teadlikkust küberhügieenist ja -turvalisusest.
Tagame avalikule sektorile esitatud delikaatsete isikuandmete kaitse ja inimeste võimaluse kontrollida oma andmete kasutamist.
Arendame e-majandust (loe lähemalt valdkonnast MAJANDUS.